top of page

Jessica Pizana Roberts

Jessica Pizaña Roberts is a "Spanglish" artist born and raised in El Paso, Texas, borderland to Juarez, Mexico. Her work explores body politics associated with identity and culture. Through the embrace of mimicry and contradiction, her work uncovers the absurdities of social norms. She explores the fluctuation of the body and mind by creating and performing her skin suits. Often times her work humorously showcases sexuality and popular surgical practices with food.

Roberts holds an MFA from New Mexico State University and received her BFA from the University of Texas at El Paso.

Jessica Pizaña Roberts es una artista "Spanglish" nacida y criada en El Paso, Texas, ciudad  fronteriza con Juárez, Mexico. Su trabajo examina la política del cuerpo asociado con la identidad y la cultura. A través del uso del mimetismo y la contradicción, su arte revela la complejidad de las normas sociales. Ella investiga el desarrollo de el cuerpo y la mente por medio de la construcción y actuación de sus trajes de “piel.” Usualmente su trabajo exhibe de una forma simpática la sexualidad y popularidad de la cirugía plástica por medio de la comida. 

Roberts realizó su Maestría en Bellas Artes en La Universidad de Las Cruces, Nuevo Mexico y su bachillerato en la Universidad de El Paso, Texas.

http://www.jessicapizanaroberts.com/

bottom of page